میهن خبر

اخبار,خبر های جدید,اخبار اقتصادی

میهن خبر

اخبار,خبر های جدید,اخبار اقتصادی

سئو و بهینه سازی سایت چیست ؟

اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، مشابه چنین جملاتی را زیاد شنیده‌اید:

* شما باید روی سئو سایت سرمایه گذاری کنید. شما دیده نمی‌شوید. اگر در صفحه‌ی اول گوگل نباشید اصلاً حضور شما در فضای آنلاین بیهوده است.

* سایت … در جستجوی کلمات …،‌ در صفحه‌ی اول گوگل می‌آید؟ اینها همه کلاهبرداری و یک سری تکنیک است. اسم این تکنیک ها بهینه سازی وب سایت است.

* الگوریتم‌ها عوض شده. کافئین؟ نه! نه! پاندا نه! مرغ مگس خوار! کبوتر!

* اگر شرکت شما به ما … پول بدهد، ما می‌توانیم شما را به صفحه‌ی اول موتورهای جستجو بیاوریم. این منطقی‌ترین سرمایه گذاری شماست.

لغت سئو سایت به خوبی جای خود را در زبان فارسی باز کرده است. اگر با سرویس گوگل ترندز آشنا باشید،  شاید برایتان جالب باشد که ببینید واژه‌ی «سئو» با همین دیکته‌ی عجیب انگلیسی با رسم الخط فارسی، بیشتر از عبارتهای «موتورهای جستجو» یا «موتور جستجو» مورد توجه کاربران قرار دارد.

با توجه به کاربرد این مفهوم برای فعالان فضای آنلاین، مطلبی در مورد SEO برای کاربران عزیز سایت تهیه شده که در چند بخش، خدمت کاربران عزیز ارائه می‌گردد.

در لابه‌لای بحث‌هایمان در مورد بهینه سازی وب سایت ، نیازمند تعریف برخی مفاهیم و اصطلاحات خواهیم بود تا مطالب برای جامعه‌ی بیشتری از مخاطبان قابل درک باشد.

لغت SEO یا سئو، مخفف عبارت Search Engine Optimization است. شاید یک ترجمه مناسب برای سئو، «بهینه سازی برای موتورهای جستجو» باشد. سئو را به این صورت تعریف می‌کنند:

سئو، مجموعه‌ای از استراتژی‌ها، تاکتیک‌ها و تکنیک‌هاست که با هدف افزایش تعداد بازدیدکنندگان ارگانیک یک سایت از طریق کسب موقعیت بهتر در فهرست نتایج موتورهای جستجو، انجام می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.